#5 19.12.10 22:01
Re: Кто знает латынь?
ну латынь преподавали даже на технарям в нгту.
А еще его знают юристы.
Offline
#7 19.12.10 22:03
Re: Кто знает латынь?
001ghostkiller написал(а):
ну латынь преподавали даже на технарям в нгту.
А еще его знают юристы.
и филологи
Offline
#10 19.12.10 22:18
#11 19.12.10 22:22
#12 19.12.10 22:25
#13 19.12.10 22:25
#14 19.12.10 22:28
#15 19.12.10 22:30
#16 19.12.10 22:33
#17 19.12.10 22:36
#18 19.12.10 22:49
#19 19.12.10 23:08
#20 20.12.10 00:10
#21 20.12.10 00:39
#22 20.12.10 00:40
#23 20.12.10 01:18
Re: Кто знает латынь?
Ce1ica написал(а):
потому что надо именно понимать тонкий смысл, а загуглить инфу я и сама умеЮ.
Такие люди вымерли где-то в семнадцатых-девятнадцатых веках.
Offline
#24 20.12.10 01:42
#25 20.12.10 12:17
Re: Кто знает латынь?
Illud relātum peraeque est eos, qui iniuriam pati possunt, et facĕre posse. Sane sunt quidam, qui facĕre non possunt, ut puta furiōsus et inpūbes, qui doli capax non est. Namque hi pati iniuriam solent, non facĕre. Cum enim iniuria ex affectu facientis consistat, consequens erit dicĕre hos, sive pulsent sive convicium dicant, iniuriam fecisse non vidēri.
Ităque pati quis iniuriam, etiamsi non sentiat, potest, facĕre [autem] nemo [potest], nisi qui scit se iniuriam facĕre, etiamsi nesciat, cui faciat. Quare si quis per iocum percutiat aut dum certat, iniuriārum non tenētur.
Si quis homĭnem libĕrum cecidĕrit, dum putat servum suum, in eā causā est, ne iniuriārum teneātur.
Non solum is iniuriārum tenētur, qui fecit iniuriam, hoc est qui percussit, verum ille quoque continētur, qui dolo fecit vel qui curāvit, ut cui mala pugno percuterētur. Iniuriārum actio ex bono et aequo est et dissimulatiōne abolētur. Si quis enim iniuriam dereliquerit, hoc est statim passus ad anĭmum suum non revocavĕrit, postea ex paenitentiā remissam iniuriam non potĕrit recolĕre.
Convicium iniuriam esse Labeo ait. Convicium autem dicĭtur vel a concitatiōne vel a conventu, hoc est a collatiōne vocum. Cum enim in unum complūres voces conferuntur, convicium appellātur, quasi convocium.
Convicium non tantum praesenti, verum absenti quoque fiĕri posse Labeo scribit. Proinde si quis ad domum tuam venĕrit te absente, convicium factum esse dicĭtur. Idem et si ad statiōnem vel tabernam ventum sit, probāri oportēre. Fecisse convicium non tantum is vidētur, qui vociferātus est, verum is quoque, qui concitāvit ad vociferatiōnem alios vel qui summisit, ut vociferentur. Si quis virgĭnes appellasset, si tamen ancillāri veste vestītas, minus peccre vidĕtur; multo minus, si meretricia veste femĭnae, non matrum familiārum vestītae fuissent. Si igĭtur non matronāli habĭtu femĭna fuĕrit et quis eam appellāvit vel ei comĭtem abduxit, iniuriārum tenētur. Comĭtem accipěre debēmus eum, qui comitētur et sequātur et (ut Labeo ait) sive libĕrum sive servum sive mascŭlum sive femĭnam. Et ita comĭtem Labeo defīnit, «qui frequentandi causa ut sequerītur destinātus in publĭco privātove abductus fuĕrit». Inter comĭtes utĭque paedagōgi erunt.
Abduxisse vidētur, ut Labeo ait, non qui abducĕre comĭtem coepit, sed qui perfēcit, ut comes cum eā non esset. Abduxisse autem non tantum is vidētur, qui persuāsit comĭti, ut eam deserĕret. Tenētur hoc edicto non tantum qui comĭtem abduxit, verum etiam si quis eōrum quem appellavisset adsectatusve est.
Appellāre est blandā oratiōne alterīus pudicitiam adtemptāre; hoc enim non est convicium, sed adversus bonos mores adtemptāre.
Qui turpĭbus verbis utĭtur, non temptat pudicitiam, sed iniuriārum tenētur. Aliud est appellāre, aliud adsectāri: appellat enim, qui sermōne pudicitiam adtemptat, adsectātur, qui tacĭtus frequenter sequĭtur. Adsidua enim frequentia quasi praebet nonnullam infamiam.
(Domitius Ulpianus)
Offline
#26 20.12.10 13:55
#27 20.12.10 19:21
#28 20.12.10 21:53
#29 20.12.10 22:18
#30 20.12.10 22:51
#31 21.12.10 21:10
#32 21.12.10 21:13
Re: Кто знает латынь?
Offline

